Startsidan

Vi åkte utomlands!

Till Norge alltså. Det är bara 10 mil till Mo i Rana från vår stuga så i dag åkte vi dit för att köpa blöjor eftersom det är så oerhört mycket billigare där än i Sverige. Vi köpte typ 1400 blöjor för 588 kronor och det är ju inte fy skam. I övrigt är ju allt dyrt i Norge så vi köpte inte så mycket, en mjölkchokladkaka på 200 gram kostade exempelvis mellan 35 och 45 kronor.

När vi skulle parkera bilen i ett garage hittade vi en bra plats längst ut på en rad. Vi hann inte ens kliva ur bilen innan en bil som skulle runda oss höll på att köra in i vår bil så vi backade ut för att parkera på taket i stället. Då såg vi sopchauffören köra in i en pelare och skrapa hela sidan av sin bil för att sedan ångra sig och även hon köra upp på taket. Hon körde mycket fortare än oss och när vi var på väg in på en parkeringsplats såg vi att det var hennes bil som stod bredvid. Där ville vi naturligtvis inte stå så vi backade ut och körde till en annan plats. När jag stod och packade ur bilen kom hon och frågade om vi hade tänkt parkera bredvid henne, tror jag alltså, min norska är inte perfekt, och jag antog att hon trodde att vi hade repat hennes bil. Jag sa att hon hade kört in i en pelare och på det svarade hon "seriöst?". Bra koll. 

Inne i en galleria skulle alla gå på toaletten två trappor upp så jag gick med barnvagnen och farmor mot hissen. När jag hade tryckt på knappen sa jag "kom farmor" och hon sa att hon inte skulle gå på toaletten. "Det är en hiss". "Jaha". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback