Startsidan

Internationella kvinnodagen

 
Dagen till ära öppnade jag en gammal Kommunaltidning och hittade ett intressant uppslag om hur vi ska göra för att uppfostra en feminist. Jag tycker ju att det är en självklarhet att barn ska få massvis med möjligheter i stället för två men det är förmodligen svårare att göra det än att tycka det. Det finns ju så oerhört mycket normer som även jag följer, jag rakar exempelvis benen, och sådana saker som kan verka små gör ju att barnet "lär sig" att kvinnor ska raka benen men att män inte ska det eftersom hanen inte har för vana att raka sina ben. Jag kommer i alla fall vara noga med att ungen inte får höra massa könsstereotypt från mig, det finns det tidningar, filmer, reklamer och bekanta som gör så det räcker och blir över.
 
 

Kommentarer
Av: Linnea Aurora

Så viktigt- samma här!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback