Startsidan

Lån och försäkringar

Jag och hanen ska bygga ett hus på landet men vi flyttar inte förrän om drygt ett år så än behöver ni inte börja hoppa av förtjusning. Förra veckan var vi på, förhoppningsvis, sista mötet innan vi kan börja bestämma vilka golv, bänkskivor, garderober och sådant vi ska ha. Eftersom vi tyvärr inte äger flera miljoner så behöver vi låna pengar och det är ju rätt jobbigt. Det finns ju hur många banker som helst och siffror ligger långt efter bokstäver på min favoritlista så därför känns det lite svårt. Jag har fått i uppdrag att skriva om Zmarta som är ett företag som bland annat kan skicka ut en enda kreditupplysning i stället för en för varje bank och det kan tydligen förbättra chanserna att få bra villkor på lånet. På deras hemsida (ja, jag vet att det heter webbplats) kan man också jämföra olika försäkringar, något vi också måste börja kika lite på snart.

 

Jag tycker att det är himla skönt att det finns sådana här företag som hjälper oinsatta personer som jag själv med luriga vuxengrejer så att vi också kan få våra drömmar uppfyllda. Det räcker ju dock att någon av oss blir av med jobbet eller sjukskriven så lär vi väl inte få något lån. Snart är det ju i och för sig jul och då kanske jag får massa pengar i julklapp som löser alla våra problem. Eller så kanske jag vinner på Bingolotto på uppesittarkvällen och kan köpa ett hus i Tyskland också. I annat fall får jag helt enkelt jobba på och lära mig mer om lån och banker och allt vad det heter och hoppas på det bästa.


Kommentarer
Av: Anna

Wohooo!!! Vad roligt!!! Grattis!

2016-11-16 @ 07:54:48
Av: Frida

Stort grattis och jättekul för er!
Att bygga hus är så spännande och verkligen en erfarenhet som får en att växa. Kul! Var kommer ni flytta?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback