Startsidan

Nytt recept!

I dag slängde jag ihop en jävulskt god middag som ni ska få receptet på. Mest lägger jag naturligtvis upp det för att jag ska kunna laga det här igen, hade det varit för er skull skulle jag ha tagit en finare bild. Jag stekte två kilo kyckling med vitlök, salt och peppar. Sedan stekte jag ett paket bacon och hedde allt det i en ugnsform. Över det öste jag typ 1 dl grädde, 5 dl creme fraiche, två kycklingbuljongtärningar upplösta i vatten och sweet chili-sås. När allt var i formen plaskade jag lite med en sked så det skulle bli blandat och sedan skjutsade jag in formen i ugnen. Ris passade bra till, speciellt eftersom vi har tolv kilo hemma, och jag skulle tro att det är lika gott i matlådan. Eller ja, matlådorna, det blev ju en del.
 
 

Kommentarer
Av: freja

ser gott ut :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback