Startsidan

Skärpning alla slarvisar!

Jag är ju en språkpolis och eftersom jag jobbar med texter hela dagarna ser jag en hel del fel. Förra veckan rann bägaren över så jag mejlade landstingets informationsstab och i dag ringde en därifrån upp. Vi hade ett jätteintressant samtal och jag fick ny energi, det är inte ofta jag får prata med andra språknördar så det var härligt.
 
I morse cyklade jag till gymmet och simmade innan jobbet och det var lika härligt som sist. Jag känner mig mycket piggare på jobbet och dessutom kan jag slappa när jag kommer hem. Eller ja, slappa och slappa, att hålla en bebis nöjd är ju inte så jätteslappt. Nu ska jag nog gå och lägga mig så jag orkar jobba lite extra i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback