Startsidan

Ortopedi är inte min grej

I dag var jag med om det obehagligaste jag någonsin varit med om. Vi hade Korpenmatch och efter kanske en minut sprang två spelare ihop och den ena skrek ovanligt högt. När jag tittade noggrannare såg jag en felställning, jag behöver inte förklara närmare för spelarens och för er skull, och efter att jag sagt "nejnejnej" och vänt mig bort bad jag min medspelare ringa 112. Eftersom han inte har svenska som modersmål ville han att jag skulle prata så då gjorde jag det. Jag började med att säga att vi ville ha en ambulans och var vi var. När jag hade förklarat vad som hänt började personen i andra änden ställa frågor. Hon undrade om det var en öppen fraktur och det visste jag ju inte. "Då måste du gå och titta". Fruktansvärt! Det är naturligtvis inte mig det är synd om men det här är ju faktiskt min blogg. Till slut kom i alla fall ambulansen och stackaren fick åka till sjukhuset. Om ni undrar sköt vi upp matchen. 

Nu ska jag försöka varva ner och sova, om ungefär sex timmar ringer väckarklockan. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback