Startsidan

Härlig helg!

Hej alla vänner!
 
Nu är ju snart helgen slut men jag tänkte berätta om hur bra det gick när Sammy för första gången fick vara utan mig på förskolan i fredags. Vi kom dit strax efter nio och då var de andra barnen ute och lekte så jag satte på Sammy galonbyxor och kängor och sedan gick vi ut. Pedagogerna var extra snälla och Sammy sträckte ut armarna mot en av dem, så himla skönt för mammahjärtat! Jag stannade inte så länge utan tittade bara några minuter vad de gjorde och sedan vinkade jag och gick. Så himla sorgligt! Efter några meter kändes det dock bättre och sedan jobbade jag i kanske fem timmar innan det var dags att hämta hem min lilla favoritfavvis. Tyvärr blev jag inte mött av en springande unge som sedan kastade sig runt min hals utan jag fick ett snabbt leende och sedan var en leksak mer spännande. Det känns naturligtvis skönt att Sammy verkar trivas och det var med lätta steg jag kunde gå hem i det sjukt varma vädret. Vid lunchtid hade jag förresten ringt och frågat hur det gick, de sa att jag skulle det alltså, det var inte jag som var orolig.
 
I natt sov Jessicka här och vi käkade Ben & Jerrys och såg på Skam i går kväll. Hon måste ju vara drömbarnet för tonårsföräldrar som är i en annan stad, hon hade ju kunnat ha party. Pappa har varit världssnäll och lagat min punktering och satt på barnstolen på cykeln så på tisdag ska jag cykla till förskolan med Sammy. Spännande!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback