Startsidan

Klantarslet själv

Jag måste vara världens klantigaste. Här kommer min historia.

Pappan kom inte hem så jag tog cykeln till träningen. Jag hade kollat ut en kortare väg än bilvägen på google maps och hade vägen i huvudet. Jag cyklade på och insåg att det stora huset med fält runt var fängelset (där Hitler satt en gång i tiden) med rastgård. Spännande tänkte jag. Jag cyklade vidare förbi ett vakttorn med en gubbe i och kom fram till en grind som var låst. Stjärtkotlett tänkte jag och vände. När jag kom fram till vakttornet sa gubben åt mig att det är förbjudet område där och att jag absolut inte fick vara där. Det var ju lite pinsamt. Hur som helst så fick jag ta bilvägen dit.

Jag hade räknat med en timmas cykling plus ombyte. Det tog en knapp halvtimme dit och då har jag räknat in felcyklingen. Jag satt och väntade och väntade och tio minuter innan träningen skulle börja satte jag på mig mina nya skavsårsplåster och skorna. Det var massa pojklag där och de brukar aldrig vara där annars när vi tränar. Underligt tänkte jag. När klockan var halv blev jag lite fundersam och gick ner till omklädningsrummen och letade efter kvinnor. Inte en enda såg jag. Inte heller någon i lagets bilar. När klockan var tio minuter efter träningsdags cyklade jag hem. 20 minuter tog det på pappan suveräna cykel. Ingen mer bil dit mina vänner.

Nu när jag kom hem kollade jag mailen och jo, det är träning idag. Gissningsvis är den i en närliggande by åt helt andra hållet så jag nöjer mig med lite styrketräning. Adjö!

Kommentarer
Av: n

och vad var det du skulle träna då? undrar man fortfarande efter att ha läst färdigt...

2009-04-24 @ 13:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback