Startsidan

Privatliv

Jag förstår mig verkligen inte på folk som skriver ut hela sitt privatliv i bloggen. De kan skriva när de har bråkat med sin partner, att de hatar sina föräldrar eller att de är ensamast i hela världen och funderar på att ta livet av sig. Är det en anonym blogg är det ju okej kan man tycka, men nu menar jag alla andra. Hur tänker de dagen efter när allt är som vanligt igen? Hur förklarar de att de "inte tänkte efter" när de skrev att de skulle göra slut. Vissa saker bör man hålla för sig själv eller berätta för en bästa vän, inte för vem som helst i en blogg. För ens egen och andras skull.

Jag berättar till exempel aldrig om jag är arg på Eric. Framförallt gör jag inte det eftersom det känns töntigt dagen efter att jag var arg för att han tog en tugga av min macka eller nåt annat töntigt som det oftast är. Om ni undrar så bråkar aldrig jag och Eric. Oftast blir jag sur över en pyttesak eftersom jag inte har ätit ordentligt men då sjunger han "duuuuuuuurutdudurutudududurutu", ni vet i "Dont worry, be happy" så börjar jag skratta. Eller så ger han mig choklad och då blir jag glad direkt.

Men ja, det var ju inte det jag skulle skriva om. Men ni fattar, är det inte idiotiskt att hänga ut sig själv helt i bloggen?

Kommentarer
Av: Carro

Hm nej hela sitt liv och alla sina känslor kanske man inte vill hänga ut. Men det beror ju också på vilket slags fokus bloggen har. Om man just då i den stunden känner vissa saker eller tänker på något så kan man ju skriva det, om det känns okej. Visst är det lite töntigt att kanske skriva "jag vill göra sluuuut" om det "bara" är ett vanligt bråk. Kan ju bli för mycket. Men ibland har man dystra tankar också och man kan må bra av att skriva ned dem. Fast att det blir i ett publikt forum kan ju diskuteras huruvida det är bra eller ej.

Av: korven

Jag hänger ut mig rätt så rejält, men jag nämner aldrig några namn, har ingen pojkvän att hänga ut, mina föräldrar vet läsarna inte vilka dom är osv..



Men jag förstår dig, rätt så idiotiskt är det. Fast hey, idioti har alltid varit min grej..

2009-02-11 @ 19:33:19
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Av: korven

Jo det där om att jag inte är fjortis som inte tänker efter före kan jag hålla med om, jag är fullt medveten om vad jag skriver och vilka som kan tänkas beröras.. Men det ar faktiskt särat på förhållanden. Kanske inte bloggen i sig, snarare tankarna man inte säger men skriver.



Jag har läst lite av din blogg med, I'll be back säger jag :)

2009-02-11 @ 21:09:05
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback