Startsidan

Svenskar i Tyskland

Mamman i familjen var ju iväg på jobb i helgen och hon berättade att när hon satt på tåget hade hon hört en familj som pratade svenska. De hade sagt "jaha" hela tiden, det var därför hon kände igen det. Vi undrade om de sa satan, blomma, rumphål och lillpojken också men det gjorde de inte.

Idag har tiden gått himla fort fast jag inte har gjort någonting. Jag la märke till att mamman hade ställt fram dammsugaren och det betyder att jag ska dammsuga. Jag vet inte om hon vet att jag gjorde det i fredags men jag får väl tvärdammsuga lite imorgon då. Man blir ju så svettig så jag får ta det i omgångar. Fast jag ska ju duscha efter fotbollsträningen så då gör det ju inget om jag är lite svettig innan.

Kommentarer
Av: Vicki

Sv: Ja, dom var faktiskt rätt så lika! :D

Kram! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback