Startsidan

Bortskämd hund

Inatt klockan halv tre vaknade jag av att Urax skällde. Jag trodde han hade ätit något olämpligt och ville gå ut och spy/bajsa. Jag klädde på mig och gick ner och hedde på honom kopplet men han ville inte gå ut. Alltså han stod och skällde vid dörren. Sen gick han och drack en skvätt och jag tänkte att jag kunde byta vatten åt honom. Vi byter ju alltid vid frukost och middag men jag gjorde det ändå. Iskallt vatten fick han. Då drack han säkert en halvliter och asen ville han sova igen. Han ville alltså gå ut och dricka det vattnet som finns på bron för det är alltid iskallt. Bortskämda hund!

Sen gick jag och la mig i sängen igen. Urax gick upp för trappen och kom in i mitt rum. Han sover aldrig där men det ville han inatt. Det kanske var en screamgubbe utanför fönstret som skrämde honom, vad vet jag. Han hoppade upp i min säng och låg där och var mysig. Sen brer han ut sig mer och mer men jag har ju inte hjhärtsa att väcka honom och flytta honom. Fast sen råkade jag stöta till honom så han hoppade ner och gick och la sig nere. Nu ska vi åka, adjö!

Kommentarer
Av: emelie

Vilka höga krav din hund har!;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback