Startsidan

Första dagen i Tyskland

Det är så härligt att vara här igen! Varje gång jag gör något för första gången kommer en massa minnen tillbaka. Typ när jag gick genom staden, eller går på toa. Igår åt vi tacos och spelade Monopol, jag vann, typ. Den nya au pairen är fantastiskt trevlig så henne ska jag hjälpa med hushållssysslorna för det är ju inte mer än rätt kan jag tycka.
Idag sov jag ut ordentligt eftersom jag som sagt steg upp vid halv fem igår. Imorse kvart över fyra ringde dock mitt alarm på mobilen och störde. När jag äntligen hade somnat om ringer lilltjejens, jag sover i hennes rum, alarm som hon glömt stänga av. Sen fick jag i alla fall sova ifred till halv elva. Nu har jag duschat och väntar på att au pairen ska duscha klart så vi kan äta frukost tillsammans.
När jag hade satt in linserna tänkte jag att jag kunde lägga glasögonen på lilltjejens skrivbord istället för i glasögonfodralet. Det var en dum idé för vips så hade kattkräket hoppat upp på skrivbordet och börjat slicka på dem. Dumkatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback