Startsidan

Mazda MX5

Klockan sju i måndags morse började jag och pappa äta frukost på hotellet i Bonn. När vi var färdiga åkte vi till Rheinbach för att hämta en bil som pappa har köpt. En Mazda MX5 blev det om ni undrar. Är det inte fantastiskt att jag vet vad den heter? Ni som har lika lite koll som jag på bilar kan titta på bilden här nere. Man kan fälla ner taket också så det blåser i håret.
När alla registreringar och nummerplåtsgörande var färdiga började vi vår resa mot Sverige. Vi åkte bland annat genom Köln, Hannover, Hamburg, Lübeck och sen landade vi i Rostock där vi hoppade på färjan. Vi gick ganska direkt och la oss eftersom vi skulle vakna klockan sex. Ja, det var den dagen. Vi stannade förresten på vägen för att handla lite saker i en tysk affär och det var rätt roligt för när jag gick iväg och skulle hämta en vagn hittade jag inte pappa. Även fast vi var i Tyskland där pappa inte behärskar språket så kunde jag genom att höra hans röst hitta honom. Han stod och pratade med en som jobbade i affären alltså. Hon kunde inte så bra engelska och han inte så bra tyska. Men det gick ju tydligen ändå.
Mamma och pappas nya bil
En röd Mazda MX5.
Vi skulle testa hur fort den gick men det var bilar ivägen så vi fick bara upp den till 210.
Vi körde fort

Kommentarer
Av: liindblaads

sv, jaa det e jätte mysiigt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback