Startsidan

Resa genom Sverige

I måndags hoppade jag och pappa av färjan i Trelleborg strax efter sex på morgonen. Vi körde till Malmö där vi tänkte äta frukost men vi hittade inget bra ställe. Jag spanade efter skånebloggare men hittade ingen. Vi stannade till vid en konstgjord strand där jag kunde fota skånes sevärdigheter och sen fanns det inget mer att se, skåne var rätt fult. Vi körde till Löddeköpinge där vi åt frukost på ett hotell. Himla dyrt var det. Sen rullade vi vidare norrut, bort från skåne. Man behöver inte skriva skåne med stort s va?! Västerbotten måste ju ha stort V men det är ju en annan sak. Hur som helst, resten av Sverigeresan var inte så intressant, jag sov lite även fast jag aldrig sover i bilar och jag fotade inte så mycket. Vi kom hem till Umeå vid tio på kvällen så resan gick rätt bra. 1285,2 kilometer åkte vi på en dag om ni undrar.
Turning Torso i Malmö.
Turning Torso i Malmö
Öresundsbron i Malmö.
Öresundsbron i Malmö
Vättern.
Vättern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback