Startsidan

Att fråga eller inte fråga, det är frågan

Jag är uppfostrad som så att man frågar om saker. Man frågar om man får baka, om man får gå ut på kvällen och så vidare och så vidare. Nu när jag bor i en familj igen tänker jag mig tillbaka till när jag bodde hemma hos mamma och pappa och så frågar jag om saker och ting.

Igår pratade jag med lillpojken.

-Jag skulle behöva fråga din pappa om en sak.
-Men sluta fråga så mycket, det är pinsamt! Du frågar ju om allt! Du får baka om du vill det.
-Jaha, så bra, för jag vill baka till min födelsedag.
-Nej det får du inte!
-Nähä, varför inte?
-För att det är vårat jobb, det är ju du som fyller år.
-Ja men jag VILL ju.
-Ja men pappa vill också.

Jag kanske inte skulle ha frågat, då kanske jag hade fått baka ifred.

Kommentarer
Av: Sabina

sv: Dom tog bort bloggen :( Men den var så underhållande! :D

Av: carolinhe med H

Förlåt för ett sent svar, har haft en kortare bloggpaus men nu är jag tillbaka som vanligt igen! ;)



sv: skriver inte ut någonting jämfört med som mycket har hänt mellan han och mig.. :p allt bra? =)

2011-05-21 @ 20:56:21
URL: http://carolinhes.nu
Av: En blogg om Kevin

Haha, gullig konversation. Och ja, sluta fråga - i alla fall vissa saker ;)

2011-05-22 @ 08:06:50
URL: http://tusenniohundraelvadagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback