Startsidan

Au pair-jobbet i Tyskland gav mig alltså mer än vänner

Oj vilken respons det blev på mitt inlägg om rökaren. Men ja, jag gillar ju inte rökare och det kanske märks. Hon måste ju inte ens sluta röka för alltid, det rör sig om tolv veckor.

Nu går vi vidare. Jag sparar i princip alla mail från vanliga personer och det första mailet jag skickade till Lillpojken i Tyskland kan ni läsa här nere. Jag var så fruktansvärt dålig och det verkar som att jag inte hade tillgång till en ordbok heller. Fruktansvärt! Jag översätter på dålig svenska så ni ska se hur dåligt det är.
> Hello :)
> Wie viele English versteht du?
> Ich habe eine Cousinen das ist geboren dieselbe
> jahr als du, aber sie kann nicht English sprechen.
> Aber ich kann auch nicht Deutsch so gut sprechen :P

> /Nina

Hej (på engelska, inte tyska)
Hur många engelska förstår du? (engelsk stavning på English, fel form på förstår)
Jag har en kusiner som är född samma år som du, (väldigt fel ordföljd dock)
men hon kan inte prata engelska. (fel stavning på engelska igen)
Men jag kan inte heller prata tyska så bra. (Ett rätt hade jag i alla fall)

Kommentarer
Av: thirty2

hahaha read the german translation

2011-09-05 @ 14:26:19
Av: amanda

Var med och tävla om veckans blogg på min blogg! För chansen att öka antalet läsare eller bara synas. Tävlingen kommer upp i veckan men du kan redan nu skriva jag vill vara med i veckas blogg i vilket inlägg du vill. Take care!

Av: Helena

ska vi följa varandra på bloglovin? Kram

2011-09-06 @ 09:29:31
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Av: Sandra T ♫♪

ja riktiga puckon! vi har ju haft apu i 3 veckor dom andra åren men nu slår dom på stort...

2011-09-06 @ 12:20:04
URL: http://sandramusic.blogg.se/
Av: dagensblog

sv; tack för tipset,ska se om jag kanske kan få fixa det!

hör definitivt av mig isåfall!

2011-09-06 @ 16:28:45
URL: http://dagensblog.blogg.se/
Av: Matilda

Lust att följa varandra via bloglovin?:) kram

2011-09-06 @ 16:31:59
URL: http://tildagrubb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback