Startsidan

Schwedenrätsel online!

Igår hittade jag tyska korsord online! Jag tror att jag har letat förut men jag måste ha letat dåligt. Det enda dåliga med tyska korsord är att man inte ska skriva ä, ö, ü och ß. Där jag har ritat blått ska det ju egentligen vara ett ü och jag kunde inte förstå vilket ord det skulle bli. Störande!

Okej jag ljög, det är inte det enda dåliga. Det är också med mycket kunskap, oftast namn. Jag kan inte så många tyska målare och sånt så det är lite svårt. Dessutom där det står "tonlos" uppe till höger stod det "lautlos" i frågan. Jag hade ju "ton" som ni ser men jag kom inte på något slut på ordet. Det brukar ju inte vara samma ord i frågan och svaret. Tyskar, ni har mycket att lära!

Schwedenrätsel tyskt korsord

Kommentarer
Av: L.E

om du bleddrar längre ner så merker du att vi har en sukdom. alså inte vårt fel :)

Av: emma lindell

- Nej, lite sol och värme vore inga fel! Men i detta sammanhang är det inte solen eller vädret överhuvudtaget som gör mig nere :)

2012-02-01 @ 16:40:15
URL: http://emmaliindell.blogg.se/
Av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

haha ändå kul med korsord! Jag känner att jag måste försöka utnyttja min tyska snart ;)



- hehe det var rätt spridda åsikter med hur många gånger man ska uppdatera, men fortsätter nog som jag gör med 3-4 inlägg om dagen :D

2012-02-02 @ 13:34:47
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback