Startsidan

Vi hade i alla fall tur med vädret

I dag var det dags för den årliga snöskulpturtävlingen här i Umeå så jag, mamma och pappa var där. Tyvärr var det ingen som jag tyckte var snajsig så jag orkade inte ens rösta. Däremot fixade jag lite gåvor, en till mig själv också naturligtvis, och sådana bördor är ju alltid sköna att bli av med.

 

När vi skulle fika bestämde vi oss för att gå på Nya konditoriet men där var det smockfullt så vi vandrade vidare. Redan här var vi lite irriterade eftersom det var varmt och vi var hungriga. Det finns ett ganska nytt café i MVG som vi bestämde oss för att testa, vi fick till och med sitta i jättesköna soffor. När vi skulle betala fungerade inte kortapparaten så det tog ett himla tag innan alla hade rotat i sina plånböcker efter en lös slant. När vi äntligen kom fram var vi tvungna att vänta fem till tio minuter på kaffet så vi slog oss ner och började fika på det andra. Efter en kvart höll mamma på att brinna upp så då stegade hon fram till kassan och undrade när kaffet skulle komma. Kaffeapparaten är trasig blev svaret. Då höll hon nästan på att explodera och gick till McDonalds och köpte kaffe. Pappa sa lite försiktigt att det kanske inte är tillåtet att dricka McDonalds-kaffe på caféet men det sket mamma naturligtvis fullständigt i. Själv drack jag ju latte macchiato och det hade de tydligen så jag behövde aldrig brinna upp.

 

Nu skulle jag helst vilja sätta mig i soffan och invänta Melodifestivalen men så blir det inte för jag ska klä mig lite anständigt och åka i väg på ett födelsedagsfirande. Men ja, det blir trevligt det också och då har jag ju dessutom någonting att göra i morgon.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback