Startsidan

Schockerande schoklad

Goddagens! Nu är jag duschad och tjusig. Ska kasta i mig nåt snart och sen bär det av till tågstationen. Jag minns när Eric skulle åka hit med tåg första gången. När jag pratade med honom i telefon just innan frågade han hur han skulle veta vars han skulle ta vägen när han var framme. Eftersom det bara finns ett spår här i Umeå så tyckte jag det var en rätt komisk fråga. Men ja, det blir i alla fall spännande att se om jag hittar dit jag ska imorgon bitti. Men jag har ju munnen med mig så det är ju bara att fråga.

Det får mig att tänka på när jag var i Göteborg och skulle beställa en smaskig "Chokladchock". Det var en glass som hette så på ett ställe i Nordstan. För att ni ska förstå det "roliga" så stavar jag mitt tjusiga uttal med sch.

-En schokladschock.
-Va?
-Schokladschock!
-Förlåt vad sa du?
-Men chokladchock (som sånna i södra Sverige säger, ni vet så att det låter som man ska spotta)
-Jahaaaaa!

Hehe. Det var väl lite roligt? Ja, nu ska jag i alla fall gå och käka lite. Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback