Startsidan

Halal-tv

Nu har jag sett på Halal-tv igen. Den här gången handlade det om att ha sex innan man gifter sig. Jag tycker dom överdriver så mycket! Dom pratar om att könssjukdomar och aborter har ökat och att för att undvika det ska man vänta tills man gift sig. Töntigt! Det fattar väl vem som helst att det inte är sunt att springa runt och ha sex med vem som helst utan kondom?! Sånt är ju bara äckligt! Med kondom också för den delen. Men att istället för att få njuta med en pojk-/flickvän som man älskar mest av allt på jorden så ska man alltså vänta tills man gift sig? Sånna som inte gifter sig då? Homosexuella till exempel som inte ens FÅR gifta sig? Dumheter!

Jag håller fullkomligt med om att sex är något fins och bla bla bla men för guds skull, tänk själv!

Godnatt!

Kommentarer
Av: Carro

Åh jag blir verkligen så upprörd när jag läser sånt där! Vem har rätt att bestämma över andra människors sexualitet? Dessutom kan man lätt lägga ett genusperspektiv på det hela: Vilka är det som inte "borde" ha sex innan giftermål? Självklart kvinnorna. Avskyr den kontroll som alltid ska ligga över kvinnornas sexualitet.

Jag säger såhär: Ligg med hur många eller hur få du vill, så länge det inte skadar dig eller nån annan. Mår du och den du gör det med bra av det, så är det ju bara säga grattis?!

Och som du säger, förhoppningsvis är det bara vuxna/nästan vuxna som sysslar med detta, som alltså borde kunna tänka själva och använda kondom t.ex.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback