Startsidan

Hallonpaj med vit choklad

Alltså jag måste ju vara den glömskaste personen i världen. först glömde jag ta med kameran till fotbollen och sen glömde jag ta kort på pajen. Men jaja, fotbollen var inte så spännande så vi gick efter första halvleken. Marta hade gjort två mål under dom första tio minuterna och sen hade UIK gjort tre mål till innan halvlek. Då gick vi alltså. Det var kallt också. Så ringde Hanna så jag sa att hon skulle komma och käka paj och se Idol och Vem kan slå Filip och Fredrik. Vi cyklade hem och var hemma kanske 19,40. Då hetsgjorde vi pajen men den är busenkel så det gick bra. Man rör bara ihop

150g smält socker
1,5 dl fiberhavregryn (om man vill ha det lite nyttigare och mer tuggmotstånd (och jag tycker det blir godare) annars tar man mjöl)
1,5 dl mjöl

Sen kastade jag i en påse frysta hallon från Euroshopper. Men först hedde jag såklart ut degen i en pajform. Sen på med bitar av vit blockchoklad och så in i ugnen typ 200 grader tills den ser klar ut, kanske 20 minuter eller så. Sen rev vi lite vit blockchoklad över också. Suveränt gott kan jag lova! Servera med vaniljvisp eller vaniljglass.

Kommentarer
Av: .:saba:.

Satan vilket gott recept det låter som! Det måste testas SNARAST :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback