Startsidan

Rökt forell

En av de sista sakerna pappan sa innan de åkte till Frankrike var "ni måste äta upp forellen i kylen". Igår tänkte jag ta tag i saken så jag plockade fram det lilla paketet med fisken i. I paketet var det inte bara en smaskig fisk utan också ett huvud, skinn och revben. Jag ville gråta lite men insåg att jag är uppvuxen med älgstyckning i köket.  Jag var lite rädd att fisken skulle bita mig så jag bestämde mig för att hugga av huvudet. Tack och lov var inälvorna borta, annars hade jag nog gett upp. Nåja, det var gott i alla fall.

Det roligaste var när Storpojken öppnade paketet lite senare för att äta av fisken. Då sa han "uuww" och höll händerna i luften som en liten tjej. Jag frågade om han var en man eller inte och påpekade att det  hade funnits ett huvud på fisken som JAG hade varit tvungen att ta bort.

Rökt forell
Rökt forell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback