Startsidan

Det sämsta med vintern

I morse när jag skulle till skolan fick jag dra in cykeln i trapphuset, som vanligt, så att låset skulle tina. Halvvägs till skolan bromsade jag för att inte krocka med en bil men då hade bromsarna frusit så jag fick köra ut i gräset för att inte dö. Resten av vägen fick jag cykla sakta och gå i nedförsbackarna och naturligtvis kom jag för sent. När jag skulle hem cyklade jag försiktigt igen men i en nedförsbacke chansade jag och självklart kom en bil runt hörnet. Då bromsade jag så hårt jag kunde och det fungerade. Tyvärr fastnade bromsarna på hjulet så resten av vägen fick jag dra cykeln. Om ni undrar.
 
I morgon tror jag att jag tar benen till skolan för då blir jag inte så irriterad och svettig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback