Startsidan

Recept med D-vitamin

I helgen var jag och hanen på ICA Maxi och då pratade vi med en dietist som berättade om vikten att få i sig D-vitamin under vinterhalvåret. Tydligen ska en äta fisk tre gånger i veckan eller ta kosttillskott. Vi köpte lite torsk som var på rea men eftersom jag inte är så förtjust i vit fisk ville jag ha ett snajsigt recept av henne. Det fick jag och i går åt vi det till middag. Naturligtvis glömde jag fota men i dag när jag åt min matlåda kom jag ihåg det.
 
Blanda pesto och crème fraîche och ös på det på fiskfiléerna i en ugnsform. Skjutsa in i ugnen på kanske 200 grader i kanske 15-20 minuter. Torrosta lite solroskärnor i en stekpanna och ös över det innan servering och ät potatis till. Enkelt och rätt gott.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback