Startsidan

Det går bra nu

I morse vaknade jag klockan fem av mig själv efter att ha drömt minst tio olika drömmar om hur jag hade försovit mig. Så blir det ofta när jag ska göra något speciellt på morgonen, precis samma sak hände exempelvis natten innan första dagen på jobbet. I dag jobbade jag ju extra och det var skojigt. Mest skojigt blir det dock när lönen kommer in på kontot för då ska jag titta på siffrorna och tänka på hur bra jag är. Jag har ju förresten glömt att berätta att jag inte, enligt Kissie (en bloggare), är fattig längre! Hon sa en gång att människor som tjänar mindre än 15 000 efter skatt är fattiga. För övrigt finns det nog ingenting jag älskar mer än att ha ett fast jobb, det skulle möjligen vara hanen. Och min familj. Och sådant. Men ja, ni fattar, trygghet är det bästa jag vet!
 
Om du också vill ha ett fast jobb tipsar jag dig om att bli sjuksköterska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback