Startsidan

Inte så mycket tysk mat (tack och lov)

I går började vi dagen med frukost på ett turkiskt kafé som heter Café Evim Frühstückshaus. Vi åt toast och äggröra och allt var gott. Lenni var tvungen att fara på en lektion i arabiska så jag och Sammy promenerade mot centrum. Vi stannade i två lekparker och Sammy lekte med några andra barn. En mamma som var i en av lekparkerna kom också från Sverige så vi pratade naturligtvis lite grann.

När vi äntligen var framme satte vi oss på Café im Deutschen historischen Museum och fikade. De hade många goda bakverk och det var inte svindyrt, något vi hade förväntat oss. Fyllda av energi, förutom Sammy som somnade, begav vi oss mot shoppinggatorna och det slutade med att jag och Lenni köpte likadana skor på rea. När det var dags för middag gick vi till Pho Viet 12 och åt men där tar de bara kontanter så det är ju inte optimalt, maten var dock god. Efter lite småhandling på en mataffär gick vi hem till Lenni och väntade på hans syskon. Max kom men Melia blev så sen så vi gick hem.

Nu ska vi göra oss i ordning för frukost med Sammys Patentante och hennes bröder!

Jag såg förresten på en bild från förra inlägget att Sammy nallar en kaka från min kaffekopp. Odåga! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback