Startsidan

37 dagar efter korsbandsoperationen

Nu har det gått drygt fem veckor efter korsbandsoperationen och om bara fem dagar får jag köra bil igen! Jag fick köra automatväxlade bilar redan efter fyra veckor så några dagar bytte jag bil med mamma och pappa för att kunna ta mig runt till viktiga saker, typ förskolan. Sedan knappt två veckor har jag dock kunnat promenera 10 000 steg per dag så när jag inte var förälder gick det bra även utan bil. Eller ja, bra och bra, jag fick ont i knät så det kanske inte var jätteintelligent.
 
Typ en månad efter operationen gick jag upp från 25 till 50 procent, fortfarande mest jobb hemifrån, och det har gått bra så länge jag inte fastnar sittande. Tyvärr börjar mina kollegor gå på semester så det finns en hel del att göra, och jag hatar att lämna mina vänner i sticket. 
 
Rehabträningen går bra och det var fantastiskt att få börja cykla! Först kom jag inte runt men efter att ha höjt sadeln 7 centimeter från det normala och dessutom flyttat bak den 2 centimeter funkade det. Senaste gången jag cyklade, i tisdags, kunde jag sänka sadeln till endast 1 centimeter över det normala. Jag vickar såklart en del i höften och det är inte bekvämt, men jag kommer längre och längre ner! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback