Startsidan

Sex veckor efter korsbandsoperationen

Äntligen! Nu har det gått sex veckor efter korsbandsoperationen och jag får köra bil igen. Jag får cykla också, men det känner jag inte att jag vågar. Tänk om jag skulle behöva sätta ner foten lite hastigt, usch vad läskigt!
 
I lördags testade jag bodypump för första gången sedan operationen och det var fantastiskt! Jag gjorde alla marklyft och andra framåtlutande övningar på ett ben så höger skinka och baksida lår kände verkligen av det dagen efter. I går smackade jag på med både bodypump och total training och jag har inte varit så trött på flera år. Min kondition var dålig, men trots att det stundtals var vidrigt njöt jag. Jag valde pass där instruktörerna vet att jag har opererats för det vore ju fruktansvärt om någon trodde att jag är lat eller svag.
 
På förmiddagen i går träffade jag min fysioterapeut igen och allt såg bra ut. De otäcka knakningarna som jag har haft i knät de senaste veckorna är inte farliga och kommer kanske att gå över. Om jag inte minns fel kunde jag böja knät 110 grader och skillnaden från förra gångens 95 grader gör att jag kan gå rätt obehindrat i trappor. Eftersom det fanns en ledig plats på knägruppens vattengympapass i morse fick jag vara med, så det var bara att leta fram baddräkten och bege sig till terapibadet. Jag skojar såklart, jag visste exakt var baddräkten låg. Jag köpde den i höstas för att jag tänkte att jag skulle börja simma för att få upp flåset, men ja, den blev aldrig använd. Vattengympan var i alla fall givande och det var kul att få springa och hoppa. Dessutom var det roligt att få prata med andra som också har opererat knät nyligen, de låg dock lite längre fram än jag i rehabiliteringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback