Startsidan

Dikt och annat

Jag har sett på några klipp från Idol. Alltså intervjuer med deltagarna. Dom är roliga tycker jag. Det bästa är nog det här när dom pratar om trappan. Kolla!

Här kommer min dikt som jag skrev igår kväll. Den är rolig tycker jag. Och den är inte sann för fem öre om ni undrar. Jag ber om ursäkt om den är dålig, jag har inte skrivit mer än en dikt, förutom den här, på ett helt år. Det är ju sjukt!

Det var efter flera månader
som jag äntligen förstod
då tog jag mig i kragen
och samlade mod

Du hade en annan
kvinna i ditt liv
det var inte jobbet
utan ett tidsfördriv

Jag sa det vid middan
vi åt korvstroganoff och ris
helt plötsligt flög det ur mig
du är en jävla gris!


Det roliga var när jag skulle skriva in den på datorn. Jag råkade skriva "du är ett jävla svin" på slutet istället men sen funderade jag på hur tusan jag fick det att rimma på ris. Men ja. Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback