Startsidan

Hjälp mig!

Hej alla vänner!

Ni vet Pocahontas. Jag har aldrig sett den filmen och nu har jag en fråga till er läsare som har sett den. Jag satt och läste i lillpojkens engelskabok och då hittade jag en sida om hjältar. Poccis var med där och enligt uteslutningsmetoden skulle hon ha dött vid 21 års ålder. Dör hon i fillmen? Ska inte Disneyfilmer ha lyckliga slut? Om någon har lite att göra så kan ni få förklara vad filmen handlar om också.

Förresten så har
Susanne frågestund nu så gå in och fråga en oseriös fråga!

Kommentarer
Av: Emma

Sv: Tack så mycket! :)



Haha, nää!

Av: Jennie

Jaha, det finns sex Rockyfilmer ;)

2009-06-24 @ 17:09:14
URL: http://jenniestyle.blogg.se/
Av: björken

Filmen är baserad på en historisk person, som faktiskt dog när hon var 21 (tror jag, hon var ung i alla fall). Och nej, hon dör inte i disneyfilmen.



Ariel i "Lilla Sjöjungfrun" dör inte heller i disneyfilmerna, vilket hon gör i HC Andersens orginalversion. De onda styvsystrarna får heller inte sina ögon uthackade av korpar på bröllopet i bröderna Grimms orginalversion av Askungen. Allt av ganska förklarliga skäl.

2009-06-24 @ 17:34:57
Av: [t a k a i . b l o g g . s e]

*svar;*

haha, men jag bor ju mitt i smeten i sthlm ju :o <3

eller, neh.

inte MITT I centrum, men en timmes färd ifrån ungefär, och et är skönt! :D <3

2009-06-24 @ 18:01:40
URL: http://takai.blogg.se/
Av: attis

Här har vi haft toppenväder hela dagen. Skickar några solstrålar till dej. Tror inte Pocahontas dör i filmen. Ha det gott.

Kram

2009-06-24 @ 19:09:07
URL: http://attisblogg.blogg.se/
Av: Carolin

Nej, hon dör inte. Filmen handlar om att det kommer engelska nybyggare till "det nya landet" (dvs Amerika) och de vill ju skyffla undan indianerna som redan bor där. Det blir konflikter och lite dödande (dock inte av Poccahontas) och hon blir också kär i en av nybyggarna, vilket enligt äkta Romeo&Julia-manér inte gillas av någon annan på någon av sidorna. Det är vad den handlar om lite kort och jag tyckte jättemycket om den när jag var liten :)

2009-06-24 @ 19:53:40
URL: http://carra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback