Startsidan

Om vänner och riktiga vänner

Det är ju sällan jag skriver något av värde här i bloggen men idag tänkte jag försöka mig på det.

Man kan ha olika sorters vänner, bra vänner och dåliga vänner. Bra vänner är sådana som Susanne. Susanne kan jag ringa till när jag vill och säga vad jag vill. Jag kan också vara utan henne i ett halvår och sen träffa henne igen och allt är som vanligt, exempelvis som när jag var i Tyskland. Vi kramas dock inte för vi är inte sådana, vi gillar varandra ändå. Vi känner alltså varandra väldigt bra och inget känns konstigt eller jobbigt.

En bra vän kan också vara en sådan som Julia, hon är en sådan man blir glad av att se och vill krama för hon är så snäll. Hon säger aldrig dumma saker utan är alltid snäll och hjälpsam, utan att vara falsk. Efter att man har träffat henne känner man sig glad och pigg och man vill träffa henne igen så fort som möjligt.

Sen finns det dåliga vänner. Efter att du har träffat dem känner du dig lite trött och kanske till och med lite ledsen. Vännen säger onödigt dumma kommentarer som "vad tråkig du är"(bara för att ni inte vill göra samma sak), "vilken fin tröja" (sådär så man inte vet om det är ironiskt eller inte). Du känner hela tiden att du måste vara snyggare, smalare, smartare än vännen för att må bra. Visst, det beror på självkänsla också men jag tror att en dålig vän kan sänka en rätt mycket.

En dålig vän är svår att upptäcka, det kan lätt gå flera år innan man förstår hur mycket personen förstör. När du har upptäckt att en vän är dålig så skynda dig att göra dig av med den.


Kommentarer
Av: bella

det du skriver är så sant som det är sagt ;) kram

Av: Madde

haha ja det känns lite sådär, särskilt när man har två olika tentor på samma gång :/ men, det är väl bara att bita ihop och köra. Blir de två sista salstentorna för denna termin iaf för på tisdag börjar min praktik, ska bli grymt skönt! Lycka till med disken :P kramar

2010-04-28 @ 10:51:08
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Av: ELLEN - eecederholm.se

ja dom är väl ganska lika men jag gillar dom

2010-04-28 @ 12:40:19
URL: http://eecederholm.se
Av: Kashaya

Ja dåliga vänner bör man göra sig av med...



Sv. Nej vet inte heller riktigt när jag ska använda lösögonfransarna men tänkte att det kunde vara kul att testa.=) Måste bara få kläm på hur man sätter dit dem.

2010-04-28 @ 12:48:13
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Av: thea

bra skrivet, och så jäkla sant.

dåliga vänner är inget att ha, dom bara tar energi från en. därför har jag gjort mig av med dom och umgås bara med dom människor som får mig att må bra och bli glad. det är såna vänner som är värda att ha kvar, :)



sv: ja så jäkla surt! jag hade velat fynda. men det får bli dollarstore en annan gång! hoppas jag.

2010-04-28 @ 15:36:45
URL: http://tthea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback