Startsidan

Uppdrag om Icakuriren

Jag har fått ett uppdrag att skriva om Icakuriren. Jag trodde att den tidningen inte fanns längre utan att det var Buffé. En dag på jobbet såg jag dock en tidning och den var inte gammal så då insåg jag att jag hade haft fel.

"Icakuriren är Hela Sveriges veckotidning. Icakuriren är en kompis i vardagen och ger både tips och råd och sköna lässtunder i soffhörnet."

På Icakuriren.se finns det mängder av saker, bland annat Middagstips, tävlingar, bloggar, stickbeskrivningar, tester, en modejour och mycket mer. Tyvärr tycker jag det är svårt att hitta på hemsidan och den är väldigt rörig. Loggan känns också lite gammaldags och jag tror det är därför jag trodde tidningen inte fanns längre. Det känns som att det är väldigt mycket reklam på sidan och det stör, det ger inget proffesionellt intryck.

Jag hittar också några spel på sidan som ser gamla ut. Det är sudoku, taipei (mahjong), pussel och webtris (tetris). Det finns fler spel också men jag vet inte om de är värda att nämna. Är de till för barn undrar jag. Är det inte en hemsida för vuxna?

Skulle jag ge tips på vad Icakuriren.se kan förbättra så skulle jag säga att de ska inrikta sig på lite färre saker. Man måste kanske inte ha spel från sent nittiotal på en sajt med matlagningstips. Jag ser inte riktigt kopplingen. Fast sämst av allt är nog att jag inte visste att tidningen och hemsidan fanns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback