Startsidan

Vården i Sverige

Jag och mamma pratade lite om vården i Sverige en dag. Jag skriver det som en dialog så att det blir lättare att läsa. Naturligtvis är det inte ordagrant.

- Jag ska nog sitta 45 minuter på lunchen idag så det märks att jag jobbar över.
- Men kan de inte anställa fler sjuksköterskor och undersköterskor så ni slipper stressa ihjäl er?
- Nej, det har de inte råd med.
- Nähä, men då borde man ju lägga in Fredrik Reinfeldt på sjukhus så han får se hur stressigt ni har det.
- Fast det märker inte patienterna av.
- Nähä. Men om Reinfeldt låg inne så kunde man ju visa honom hur stressigt det är.

- Fast då skulle han nog bara gå till en privatklinik.

Kommentarer
Av: Anonym

usch och fy är skit rädd vill bara hoppa av gymnasiet och säga att jag inte vill gå där

Av: Charlene

Så sant men tragiskt!

2010-07-20 @ 22:40:15
URL: http://mangsysslaren.blogg.se/
Av: bitterfittan

jag har tänkt exakt samma sak tusen ggr. reinfeldt & co borde uppleva vården så som den ser ut för oss "vanliga" svenskar

2010-07-21 @ 11:40:26
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Av: Julia

Sv: Ja alla borde vara som mig :) haha ne men skämt o sido.. Ja rökning är inte okej då det även skadar dem som inte röker! :)

2010-07-21 @ 16:51:45
URL: http://lodisjulia.blogg.se/
Av: Alicia

Ja det är ju så, Reinfeldt och resten av överklassen borde få känna på hur vi "vanilga" har det. Men sen vet jag också efter att ha bott flera år utomlands hur bra vi har det här i Sverige. Hur fin vår sjukvård faktiskt är om man jämnför med många andra länder..

2010-07-22 @ 10:08:45
URL: http://mybubble.blogg.se/
Av: Bettan

vet du att igår var jag och lämnade blod alldeles själv! så susanne fick inte nån värvargåva om det kan va till nån skadeglädje för dig. fast jag fick inte heller nån gåva för det stog fyra personer före mig i kön där man anmäler sig och alla dom gav bort sina 30:- till typ barncancerfonden så då kunde ju inte jag va sniken utan var tvungen att ge mina pengar till diabetesföreningen. men det var väl iofs en god gärning, nästan lika god som när jag ringde polisen för att det satt en stackars hund instängd i en bil mitt på obs-parkeringen mitt på blanka dan när det var som stekhetast i förrgår, så nu borde jag få jättemycket bra karma!

2010-07-23 @ 07:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback