Startsidan

Hitta jobb

Jag har fått i uppdrag att skriva om Spray Jobb. Det är en sida där man kan hitta lediga jobb i hela Sverige. Tyvärr är första intrycket på sidan inte så bra, det är annonser överallt och man vet nästan inte vad som är reklam och inte. Däremot hittar jag inga särskrivningar och stavfel och det är ett stort plus. För mig är det en självklarhet att företag inte har sådana fel på sina hemsidor men det verkar det tyvärr inte vara för alla.

På hemsidan finns det några sidor med tips på hur man kan skriva CV och personligt brev som känns seriösa och som dessutom är lättlästa. Det finns även några bra tips på hur man kan få semesterlönen att räcka längre. En bra sak med Spray Jobb är att man kan kommentera alla artiklar.

Tyvärr är själva jobbsökaren inte så bra. Det går bara att välja yrkesområde, region och om man vill jobba heltid eller deltid. Om man är som jag och inte har någon direkt utbildning måste man sitta och bläddra igenom alla kategorier. Dessutom är det bara olika län man kan välja som område, inte ens städer. Det gör att jag, som bor i Umeå, får upp jobb i Sorsele som ligger 27 mil bort.

Om söktjänsten var mer detaljerad skulle jag kunna tänka mig att använda den när jag söker jobb men som det är nu, nej, tyvärr inte.

Kommentarer
Av: josephine

sv hehe tack! :D

blir brara så trött på folk som jag inte vet vem dom är säger att jag ska fråga något. vad ska man fråga, typ vad heter du? hehe

kul att u är med! :D

Av: Veronica

Ja verkligen!

2011-07-08 @ 12:28:21
URL: http://veronicasadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback