Startsidan

Leverost

Mamman i tyska familjen hör ni inte så mycket om här i bloggen så därför tänkte jag berätta en historia om henne. I Tyskland finns en falukorvssmakande köttgrej som heter Leberkäse, leverost. Jag tycker det låter så äckligt så jag äter det helst inte. Tilläggas bör kanske att det varken är lever eller ost i. Mamman i familjen vet att jag är lite kräsen och en dag när vi skulle äta leverost till lunch och jag frågade vad vi skulle äta sa hon:

- Vi ska äta...köttost...(viskande) leverost.

Det här låter ju inte det minsta roligt men det var det!

Kommentarer
Av: Kashaya

Tyckte också det lät äckligt så vågade aldrig smaka det när jag var i Tyskland.

Av: jessica

nej faktiskt inte :) kan vara skönt att skriva av sej ibland, har ju trots allt knappt några läsare nu för tiden ! :)

2011-05-15 @ 20:36:24
URL: http://jessicahagstrom.blogg.se/
Av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Tur att det inte var lever i alla fall ... lät så himla äckligt! :P

2011-05-15 @ 21:42:58
URL: http://adaras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback