Startsidan

Jag trodde hen skulle dö

I dag hände något fruktansvärt obehagligt på jobbet. Jag stod och serverade mat och rätt som det var ramlade en patient ihop på golvet. Tack och lov var en undersköterska i närheten men vad tusan hade jag gjort annars? Jag kände att jag var nära att svimma av alla obehagskänslor samtidigt men då tänkte jag att det vore ju inte så himla bra med två personer som behöver hjälp på golvet. Hur som helst så var det hemskt, jag har ingen aning om hur en ska göra för att rädda en avsvimmad människa, ropa på hjälp är enda sättet jag känner till.
 
Jag är helt enkelt för rädd, eller helt enkelt bara outbildad, för att jobba inom sjukvården. Tänk om jag är med i en flygkrasch, om jag skulle reagera som i dag skulle jag bara sitta kvar och stirra på allt elende. Inte så bra.
 
Men ja, jag ska ju förhoppningsvis jobba inom sjukvården ännu mer senare, jag kanske ska berätta om min framtid snart så att ni har koll.
 
För att ni inte ska drömma mardrömmar om min dag kan ni titta på den här bilden jag tog på en himla vacker plats ute i skogen. Vi grillade nyfångad fisk och njöt i solen, najs!
 
 

Kommentarer
Av: Erika

SV: Tack:) Det va inte så läskigt för det va så långhöjt så det kändes inte som man stod vid ett stup. men om du har vägarna förbi fallet så va det helt klart se värt.
Läskigt med människan som föll ihop på jobbet.
Man kan lägga upp fötterna på en stol så personen får tillbaka blodet till huvudet då brukar dom kvickna i.
Hur är det annars då?? länge sen vi pratade:)
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback