Startsidan

Dagens graviditetsgrejer

I dag var det barnmorskedags igen och barnet ligger med huvudet fixerat i mitt bäcken precis som hen ska. Eller, jag kanske ska säga hon i stället för hen för jag mötte en tant i hissen i dag som sa att jag har en flicka i magen. Pojkmagar är nämligen mer framåt. Så bra, då vet vi det.
 
I dag ringde de också och berättade att vår barnvagn har kommit så om vi hinner kanske vi hämtar den i kväll. Då kanske jag ska boa i den i helgen så att ungen har någonstans att sova om det skulle bli dags innan Ikea öppnar. Vi ska ju alltså hetsa dit när det öppnar och köpa en spjälsäng och ett skötbord. Tänk drömmen att trängas där på öppningsdagen!
 
På tal om att trängas så var det överfullt på bussen i dag när jag skulle hem men ingen av alla de unga personerna som satt och stirrade i sina mobiler reste sig upp för mig. Dagens ungdom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback