Startsidan

Det här med missfall

Nej det finns ingen anledning till oro, bebisen verkar fortfarade leva. Det här har ingenting med mig att göra.
 
Missfall är ju ett tabubelagt ämne som ingen verkar vilja prata om. När vi beställde barnvagnen frågade jag vad som händer om barnet dör och då sa försäljaren snabbt att vi inte behöver köpa vagnen men sedan skyndade hen sig att säga att vi inte skulle prata mer om det. Samma sak med barnmorskan, jag ställde frågor men de blev bortviftade med att vi inte ska tänka på sådant. Jag vill gärna veta vad som kan hända och så klart hur vi ska göra för att förminska riskerna. Är det konstigt att folk skäms över att berätta om missfall när inte ens de som jobbar med gravida kan prata om det? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback