Startsidan

Outlander

När jag var 20 år var jag i en bokaffär och snodde lite böcker. Nej, naturligtvis inte. Jag tittade, bland annat på en bok om Tyskland eftersom jag skulle dit som au pair. I den boken stod det förresten att Hitler skrev Mein Kampf i Landsbergs fängelse och det såg jag som ett tecken på att jag hade gjort ett bra val. Hur som helst. En äldre kvinna kom fram till mig och ville tipsa om några bra böcker som jag dock inte läste. Det jag minns är att det var flera tjocka böcker med tråkiga framsidor och att de handlade om en kvinna från 1940-talet som åkte tillbaka i tiden. Eftersom jag inte är så förtjust i varken historia eller hittepå så log och nickade jag och glömde bort böckerna. För någon vecka sedan startade hanen en serie och ganska snabbt insåg jag att den var baserad på böckerna som tanten tipsade om. Så himla spännande, sorglig och bra serie! Outlander heter den om ni är intresserade. Själv har jag lånat böckerna på bibblan eftersom nästa säsong kommer först nästa år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback