Startsidan

Att göra i Umeåområdet

Nu har även Sammys Patentante åkt hem och det känns så himla tråkigt. Det har varit så roligt att få umgås med henne ensam och att jag dessutom har fått lära känna henne som en "vuxen" människa och inte ett barn. Vi har hunnit göra mycket saker under de här två veckorna så nu ska ni få nöjet att se lite bilder som jag har tagit och dessutom få lite tips på vad ni kan hitta på i Umeåområdet.
 
Vi var på Älgens hus i Bjurholm där tyskarna blev fascinerade över älgarnas storlek, de trodde att de skulle vara lika låga som hästar. Det var intressant och till och med Sammy fick klappa små älgkalvar.
 
Eftersom Sammys Patentante tycker om att fotografera begav vi oss till Gammlia där vi också passade på att gå in på Västerbottens museum som var trevligt. Fikat på bottenvåningen var gott.
 
Vi var i olika lekparker för att rasta Sammy och oftast tog vi med oss kamerorna och försökte oss på att ta lite fina bilder.
 
Det var visst inte så mycket mer jag fotade. Hur som helst så var vi i alla fall i stan några gånger och när Lillpojken var här gick vi till Bildmuseet. Jag förstår mig inte på konst men utställningen av Ana Mendieta fick mig att må så dåligt att jag var tvungen att gå ut. Hon hade samlat alla mina värsta mardrömmar i ett och samma rum så jag fick ingen luft och kände ett tryck över bröstet. Helt sjukt faktiskt. Utställningen är gratis att gå in på och finns kvar till den 22 oktober. Ha så roligt.
 
Naturligtvis var vi på Umeå Energicentrum i Klabböle också men när vi kom dit insåg jag att batteriet i kameran var slut så jag hann inte fota någonting där. Självklart har jag tvingat dem att bada i havet också. Frisch, som jag brukar säga.

Kommentarer
Av: Lillemmish - mode - inspo - mamma

härliga foton :)

ha en fin dag
kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback