Startsidan

Laterne laufen

I dag är det ju fars dag, ingen farsdag som vissa verkar tro, så vi hälsade på pappa med tårta och trisslotter. Efter en tidig middag på Ikea klädde vi på oss våra varmaste kläder och åkte till Gammlia. I går när vi hade pysslat ihop lyktan på biblioteket blev vi tillfrågade att komma och fira Sankt Martin i dag och det lät ju spännande. Det är en högtid jag nästan helt har missat, förmodligen för att jag aldrig har varit i Tyskland på hösten, men nu har både jag och Sammy koll. Vi tände lyktan och sedan gick vi och några andra familjer en sväng och sjöng lyktlåtar, jag hade övat på några men resten flög mig över huvudet. Sammy lekte lite i snön med några andra barn medan jag blev inbjuden på en tysk tillställning för vuxna och sedan åkte vi hem. Vilken härlig helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback