Startsidan

Slut på semestern

Mitt favoritkafé i Berlin blev Greens Café så där åt vi vår sista frukost; maten och fikat är gott, det är lugnt och fräscht och personalen är jättegullig. Som vanligt gick vi till en lekpark för att rasta Sammy innan vi gick till ett kafé som heter Café Katulki. Det var mysigt och de hade många olika hemgjorda tårtor, dock ingen kortbetalning. På vägen hem till Lenni tittade vi på djur och lekte lite mer och sedan gjorde vi pizza till middag igen. Efter lite handling inför resan gick vi till hotellet och somnade i tid.

I morse gick allt väldigt smidigt, Lenni hjälpte oss till tunnelbanan och sedan kom nästa tåg en minut efter att vi kommit till perrongen. Till skillnad från förra gången jag och Sammy var i Berlin, när jag fick springa med honom i famnen till gaten och ändå kom för sent, hade vi god tid på oss på flygplatsen och kunde äta frukost i lugn och ro.

I Oslo åt vi lunch på Jamie Olivers restaurang och det var väldigt gott. På planet mot Stockholm somnade Sammy innan vi hade hunnit lyfta så jag fick äntligen lite egentid. Ni kan kanske tänka er förvirringen som uppstod när han vaknade av att jag lyfte upp honom från sätet, han undrade varför vi inte skulle flyga. När vi landade i Umeå hämtade mamma och pappa oss och Sammy fick åka direkt till sin pappa och jag hetsade till Iksu och körde total training. Nu har jag handlat och ska duscha och sova för i morgon är det jobb igen! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback