Startsidan

Två månader efter korsbandsoperationen

I går var det två månader sedan korsbandsoperationen och jag känner mig ganska mycket som vanligt i vardagen. Det knakar fortfarande i knät ibland och känseln på framsidan av smalbenet är inte helt tillbaka, men det gör i alla fall inte ont. Ibland gungar det till i knät precis som innan operationen men det beror troligen på att det nya korsbandet blir sämre och sämre de första 3–4 månaderna. Enligt fysioterapeuten alltså. När jag tränar märks operationen framför allt eftersom jag inte kan göra ordentliga benböj, men det är överkomligt. Jag träffade en ny fysioterapeut i går eftersom den vanliga har semester och hon sa att jag får börja göra utfall! Eftersom jag körde Les Mills Core i dag testade jag utfallen och det var ljuvligt, jag tar verkligen inte träning för givet längre. I övrigt får jag typ träna som jag vill förutom löpning, hopp och riktningsförändringar. Det svåraste just nu är att jag ska lägga in vila två dagar i veckan, önska mig lycka till.
 
På bilderna kan ni se ungefär hur många steg jag har tagit per dag efter operationen den 5 maj. De gråa pelarna visar bara stegmålet så dem kan ni bortse från. Dipparna har inte med knät att göra utan beror på att jag har hand om världens bästa barn varannan vecka. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback