Startsidan

10 dagar efter korsbandsoperationen

I går kväll tog jag de sista obligatoriska tabletterna och än så länge har jag inte ont. Det är en lättnad att slippa Oxycontin eftersom de smakar gummi, typ som en diskhandske eller något annat vidrigt. Jag har kvar Alvedon som jag kan ta om jag behöver det men det känns som att jag är ganska färdig med medicinerna nu.
 
I morse rakade jag mitt opererade ben för första gången på fyra veckor och det var lite obehagligt eftersom känseln inte är som den ska vara. Jag tycker nästan att man kan se på benet att det inte riktigt är helt återställt. Före operationen när ortopeden frågade vilket ben som skulle opereras sa jag att det var det som jag markerat med hår. Jävlar vilken komiker jag är! Eller ja, det tyckte ortopeden i alla fall. Om det inte var ett suckande konstaterande, det var inte så lätt att se om han log bakom munskyddet.
 
På måndag siktar jag på att mamma ska ta bort suturerna och då kan jag duscha som vanligt igen. Jag körde lite armhävningar och bicepscurls i morse men trots det fick jag högre puls av att duscha i handfatet.
 
 

Kommentarer
Av: Hanna Karlsson

Skönt att du slipper de starkare tabletterna nu. Hoppas på snabb bättring för dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback