Startsidan

Första besöket hos fysioterapeuten efter operationen

Dagens händelse var ett besök hos en fysioterapeut på ortopedkliniken. Jag började dock dagen 6.30, efter en helt okej natt, med att göra frukost alldeles själv. Mamma sov över här för säkerhets skull men förutom att jag har svårt att bära saker klarar jag mig bra själv. Efter en väntan på bättre tider åkte vi till sjukhuset och jag kryckade mig in och checkade in. Eftersom jag kom upp i frikort av operationen blev det gratis och med tanke på att jag, naturligtvis, var i god tid tog jag mig upp till mina kollegor och hälsade på. De blev så oerhört glada av att se mig men blev lite förskräckta över min fyra månader långa sjukskrivning. Jag siktar dock på två veckor, men det kanske bli tre eller fyra.
 
Hos fysioterapeuten fick jag ta av mig byxorna och sedan berättade hon hur ett knä fungerar, vad som hände under operationen och hur jag ska träna framöver. Det handlar mest om rörlighet och att undvika svullnad och det kommer troligen ta en stor del av dagarna. Nästa återbesök blir på onsdag, en vecka efter operationen, och då kanske jag får tillåtelse att åka till Iksu. Nu ska jag inte handla, inte fara och shoppa och inte gymma. Helt vanliga covid-19-restriktioner helt enkelt. Jag får dock träna överkroppen sittande hemma, så långt kunde hon sträcka sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback