Startsidan

Lite om knäskadan

Rehabiliteringen efter en korsbandsskada skiljer sig åt beroende på skadan, min syster fick exempelvis inte stödja på benet på några veckor (tror vi, ingen minns exakt) medan jag fick belasta direkt. Jag slipper också ha en ställning runt benet, vilket i och för sig hade känts lite bättre psykiskt. Det är en liten spricka i min ena menisk men den är så obetydlig att ortopeden valde att inte bry sig om den. Från baksidan av låret togs semitendinosus och den är nu mitt nya främre korsband. Benet börjar skifta i gult och jag har nästan tagit några steg utan kryckor i dag. Eftersom det har gått fem dagar sedan operationen har jag börjat trappa ner på opiaterna, det känns bra men det vore trist om jag börjar få ondare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback