Startsidan

Kanelkladdkaka

I dag införskaffade jag en ny mobiltelefon så snart, när jag har fått fingrarna ur arslet och startat den, kanske jag börjar fota fint med den och lägga in bilder på bloggen. Jag tror att kameran ska vara bra alltså. I övrigt bakade jag kanelbullar i söndags eftersom det var kanelbullens dag. Det kommer jag aldrig göra igen för min kollega hade gjort en kanelkladdkaka som var mycket godare och betydligt enklare att göra. Här får ni ett recept på en sådan. Jag har inte testat det men kollegan sa att det var så hon gjorde. Jag kan ha glömt något mått eller så så tänk lite själv innan du blandar i allt.
 
2 ägg, 2 dl socker, 1 msk kanel, lite vaniljsocker, typ 2 dl mjöl, typ 120 g smör.
 
Som vanligt ska den väl in i ugnen på typ 160 grader i 20 minuter. Strö på pärlsocker innen den åker in i ugnen.

Kommentarer
Av: Anonym

Jag tyckte att bullarna var goda :)

2015-10-07 @ 16:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback