Startsidan

Tips på "nyttig" kladdkaka

Jag och Sammy hade en fantastisk helg! I lördags åt vi frukost i lugn och ro innan vi åkte och handlade. Sammy valde vindruvor och kiwi och eftersom hans önskan är min lag köpte jag det. Efter lunchen införskaffade vi lite kläder till förskolan och sedan var vi på Hopp och skoj men det var ingen höjdare för små barn som Sammy. I går åt vi naturligtvis en god frukost i lugn och ro och sedan gick vi ut och lekte i en lekpark. Jag fotade lite så om några månader kanske jag visar någon bild. Efter att ha dammtorkat, dammsugit och torkat golvet gjorde jag en kladdkaka med bara mörk choklad och den var helt okej. Efter en natt i kylen var den dock så jävulskt god att jag absolut kommer göra den typ varje dag. Vanliga barn och vuxna som äter socker tyckte dock inte att den var så god men det gör ju ingenting, då får jag och Sammy ha den för oss själva. Dessutom hann jag med att ta fram alla vinterkläder och stoppa undan sommarkläderna i förrådet. Här får ni lösningen på alla era problem:
 
150 gram smält smör
4 ägg
250 gram mörk choklad
1 matsked mjöl
Flingsalt på toppen
 
Blanda ihop allt och he in den i ugnen på 180 grader i kanske 15 minuter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback